14 september 2021

Herregud jag bara säger så?

Tydligen så vräker snön ned ohämmat i Övertorneå herregud säger jag bara, snart så får även vi hit det vita helvetet? Kanske kommer vintern snabbare nu än någonsin på grund utav klimatförändringarna? Det vill vi ju inte veta av? Men va fan det är ju bara att gilla läget eller dra by west nånstans. Hörde att väderleksrapporterna ska bli lite mera aggressivare med sina prognoser, där det negativa vädret får större fokus? Hur ska det bli i framtiden törs inte ens jag tänka den tanken? Annat var det i min barndom då hade vi verkligen fyra årstider pronto? Då var det ingen snack om saken.

Var det vinter då var det fan vinter på riktigt. Personligen så börjar jag känna mig allt bättre, men jag räknar med ytterligare ett par veckor för att hitta den där gamla goda formen igen. Tur att man har bra läkkött? Var ute en sväng med jycken Dino som gjorde det han skulle, han är lattjo för han lägger sig platt ned som rödspättan när han vill välja väg. Han är inte dum han inte, skulle inte tro det? I vissa lägen bräcker han lätt en nyckelpigas IQ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: När drömmarna lyfter?

"Alla har vi väl våra drömmar stora som små, kanske är det så att någon procent av alla samlade drömmar har gått i uppfyllelse? Oftast ...