17 september 2021

Frågan om söndagsval?

På söndag är det kyrkoval i Sverige om detta har jag personligen delade meningar om. Kanske bottnar det hela på min totala ointresse över det kyrkliga. Är varken religiös eller nån ting annat men jag vill ogärna gå ur svenska kyrkan. Min saliga hustru jobbar inom svenska kyrkan med administrativa sysslor, och för henne är det en självklar och medborglig och demokratiskt rättighet att rösta.

För mig spelar det här valet ingen som helst roll i mina ögon, men av tradition så har jag ändå röstat. Varför vet jag inte? Det är för mig en gåta lika stor som om det finns liv på Mars? Men av tradition så gör jag det här ändå? Var och en gör ju såklart som den vill? Hade jag nu inte levt med en hustru som jobbar inom den av tradition religiösa sektorn så hade jag aldrig i livet röstat. Herregud det hade aldrig funnits med på min karta, tro mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: April april?

"Nu skall det tydligen bli kallare igen en period framöver där vårvärmen verkligen lyser med sin frånvaro och kylan med sin närvaro. De...