25 september 2021

En tripp till Karlstad?

 I Karlstad började regnet typiskt

efter veckor av ihärdig sol

                                                

med öl i massor mängder

   en flod blev till ett inner hav av korn och malt

 en seglats i ett blött nav


på Sandgrund steppade Sjögren som i singin in the rain

för dom trogna fansen som bara gick in för dansen

ironiskt nog sken solen bara för mig

under paraplyets tropic drack jag min rom utan cola

rent utav inga krav på vett eller etikett

varken på moral eller sans

ifall sommaren, skulle ta slut innan den ens någonsin börjat. 

 

I Karlstad började sommaren till slut

           men regnet övergick till hagel 
vilket var som en varig nagel i ögat på en solvän

solen den satt fast i Gustav Frödings djupa skogar.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...