18 september 2021

Det bästa i vanliga fall?

Lördag brukar i vanliga fall bli en lättare sovmorgon där man ligger och drar sig lite längre än normalt. I vanliga fall så ringer min väckarklocka 04.30 men på helgerna struntar jag i alarmet och kan ligga till i bästa fall max 06.30. Har aldrig blivit begåvad med den vanan att sova länge, det är liksom inte min grej? Däremot kan jag vara kvällstrött å andra sidan. Antingen eller?

När jag var typ runt 5 år gick jag in till mina föräldrar en lördag runt 05.00, och undrade varför dom fortfarande sov? Det tyckte jag var konstigt herregud vilka knepiga föräldrar man hade? Vad skall mina kompisar tycka? Hela min lilla värld blev kullkastad? Men sedan lärde jag mig att man faktiskt kan ligga och dra sig lite extra på helgerna när man är ledig. Det har man liksom förtjänat efter en veckas hårt arbete.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: När drömmarna lyfter?

"Alla har vi väl våra drömmar stora som små, kanske är det så att någon procent av alla samlade drömmar har gått i uppfyllelse? Oftast ...