04 augusti 2021

Den lyckliga krocken mellan stuvad blomkål och chilenskt vin?

Ligger fortfarande i bädden med feber. Ingen aning om vad jag har? Ointressant i det här läget? Men dricker chilenskt vin för att jämna till topparna, hellre det än alvedon. Fy fan någon pillertrillare blir jag aldrig. Frugan håller på med att tillaga stuvad blomkål med falukorv. Hon vet vad en man vill ha när han vill ha riktig husmanskost, när den är som bäst.

Som tur är så har inte min smak och lukt funktion helt försvunnit. Dottern däremot avskyr stuvad blomkål och vill ha pasta istället, men falukorven behåller hon. Det där med husmanskosten växer säkert till sig när hon blir äldre? Hon om nån är minsann uppväxt med riktig mat redan från scratch.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...