14 maj 2021

En mekande värld i bubblan?

Frugan skall titta på Masked singer. I brist på annat? Dottern hatar konceptet. Själv tyckte jag idén var kul i början. Men allt eftersom dalade programmet i min smak, faktiskt ända ned till fotknölarna. En sågning jäms med dessa knölar. Själv kryper jag självmant in i bubblan, och knåpar på nya kreativa inlägg. Må det än vara? Vissa mekar med gamla bilar, vissa är filatelister och gud vet vad? Andra är fågelskådare, några nudister. Det här med att knåpa ihop nya alster är min paroll. Ingen tvekan om den saken. Herregud, vad vore livet utan ord. Tja som ett liv utan mening. En liknelse som är lika sann som amen i kyrkan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...