18 april 2021

Twittersjälen Kapten K. Krall konstaterar krasst. Doku. 4-5. ( Från revbensknäck till apliknande konster?)

Doku.4:

att den här morgonen kar varit innehållsrik? Innehållit både ett knäck på revbenen. Ett ryck i moralen. Ett stänk i etiken. Med blandat kompott i alla delar. Det där med revbensknäcket, kan få förödande konsekvenser för kvällens övningar? Det vill säga att, mitt deltagande i periferin kan hamna i en plötslig solskugga? Kanske är det bra, men lika gärna svindåligt?

Doku.5:

Igår fick jag anropa apan i mig. Ibland blir den handlingen verklig. Som en trisslott med a-ha upplevelse. Man skall bejaka apsjälen, så långt det är möjligt. Vissa kanske inte tycker att sånt är lämpligt? Av en eller annan orsak? Kanske har det klientelet problem? Det är deras problem inte mitt. Sanningen att säga, är jag jävligt stolt över mitt andra jag. En urskogsapa, från en avlägsen dimension. Det gör bara mig större som människa? Min fru kan tycka att jag går för långt ibland?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...