11 april 2021

Mellan stolarnas tomrum?

Dagens sista inlägg handlar om allt det där? Som jag inte hann med idag? Det där som slank ned mellan stolarna. Hipp happ. Drömmarna tankarna och funderingarna. Planerna visionerna och helheten. Det där som jag inbillade mig, att jag skulle ta tag i. Men just idag, kom annat i vägen? Kanske som jag inte hade räknat med? Det som eventuellt var viktigare, än att rädda just världsbilden? Den bilden kommer fortfarande vara prio 1, fast på ett högre plan. Än det som vi för stunden befinner oss i. Söndagens mentala utflykt bland Karlavagnens stjärnstoft. Gör bara sömnens tillfredställelse klart gynnsammare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: När drömmarna lyfter?

"Alla har vi väl våra drömmar stora som små, kanske är det så att någon procent av alla samlade drömmar har gått i uppfyllelse? Oftast ...