12 april 2021

Måndagars magi.

Så kom äntligen måndag? För optimisterna. För pessimisterna gäller andra saker? Min måndag har varit schysst, på många sätt och vis. Man gör dagen vad den är. Vad den blir? Löser problemen när dom uppstår. I mitt jobb handlar mycket om problemlösningar. Små ting kan bli stora elefanter, medans stora ting kan bli en loppcirkus. Så ser min vardag ut i stora drag. Högst varierat, på alla håll och kanter. Känner mig sjukt priviligierad i mitt jobb. Det kan jag inte sticka under stolen med. Snart är det dags för andra matchen i slutspelshockeyn. Första matchen fick delvis närkeslätten, att lyfta till nya dimensioner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...