23 januari 2021

Mitt namn är Baccus. Bara Baccus!

Denna här lördagen. Blir den, bästa någonsin? Inbillar mig det? Övriga familjen, ligger på latsidan. Medan jag, ägnar mig åt harmoni yoga? Helt enkelt, en hemsnickrad variant av mental lågprofilering. Idag, är en sådan dag. Då man lämnar, klockar åt sitt tickande öde. För en stund sedan, tog jag mig en sillamacka. En ljuvlig förrätt. Till kvällens taco. Annars, så dricker jag vin. Det är en ädel fruktjuice, som jag bara älskar. Mängden, håller jag för mig själv. En ytterst, privat angelägenhet. Idag, är det för övrigt vinets dag. Instiftat av mig själv. Då hyllar, jag såklart Baccus porlande entusiasm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: När drömmarna lyfter?

"Alla har vi väl våra drömmar stora som små, kanske är det så att någon procent av alla samlade drömmar har gått i uppfyllelse? Oftast ...