24 oktober 2020

Koncist: Penninghungrade gamla stutar i världens rikaste U-land?

Clownlandet på andra sidan havet fortsätter att negativt imponera på mig. Dessa oändliga pajkastningar inför en glatt skrattande publik herregud hur kan detta folk över huvud taget rösta på dessa två gamla stutar? Som verkar ramla ihop vilken sekund som helst?  

En fråga man ställer sig är vart är kvinnorna i maktens korridorer? Var är dom som är yngre än 80 bast? Detta märkliga land, skall kalla sig för en supermakt? Jo ja, tackar jag? Jag vill påstå motsatsen. Detta land, kallar jag för världens rikaste U-land? Rätta mig, om jag har fel?

Hur som helst vinner den som har mest pengar som skickar kickar in mest klöver i kampanjen. Det hela handlar om vem som kastar dom mest förnedrande pajerna, vem som trycker på dom rätta knapparna? Allt detta utspelar sig, i en värld. Som är helt, och hållet obegriplig för oss? 

Vi som fortfarande lever i en sorts demokrati som fortfarande har ett gott fungerande valsystem? Kan känna oss nöjda för stunden? Detta val på andra sidan havet är bara intressant för dom som vill ha en bra relation. Någonstans handlar det om att hitta en rätt balans för stunden för att fortsättningsvis säkra världsfreden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...