27 oktober 2020

Koncist: När folk tänker med andra kroppsdelar än hjärnan?

Nu finns det inget, som kan stoppa coronan? Ingenting, jag lovar. I Sthlm, är  det över 2900 smittade. Senaste veckan. Katastrofala siffror. Rent utav bisarra. Som det ser ut nu. Blir det bara, värre och värre. På mina promenader, genom staden. I min region ser jag smockfulla serveringar inte en ända verkar bry sig om pandemin. Allra minst krögarna fast dom säger att dom följer gängse normer eller hur? Så vill dom bara tjäna pengar annars går det åt helvete med deras verksamhet. En sjuk sida, av dubbelmoralen.

Även sprängfulla plan som drar iväg till typ Gran Canaria? Till ett land, som är tvärstängt. Med folktomma stränder? Hur kul är sånt? Det är verkligen, att slänga pengarna direkt i sjön. Herregud, fattar folk inte ett skit? Det är ju, som att be om och få smittan? Eller hur? Personligen, är jag relativt trygg med min säkerhet. Det är vi eller dom? Tänker som så, varför utsätta sig för smittan i onödan? När man inte behöver det. Man kan aldrig, vara nog försiktig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...