18 september 2020

Koncist: Trodde att jag hade hört allt men ack vad jag bedrog mig.

Satte morgonkaffet i halsen läste morgonens blaska att ett assistans bolags assistent körde en handikappad brukare knökfull och med utan körkort? Men herregud för dessa jävla assistans bolag som ploppar upp som oseriösa flugsvampar ur betongjorden med bara ett syfte i kikaren nämligen att tjäna pengar utan vare sig innehava empati värdegrunder eller social kompetens. Även en fot in för en utomsvensk med språkproblem vem vill bli gammal i dessa tider jag bara undrar?

Kan visst det förstå dom gamla och hjälplösa åldringarnas reaktioner som bara ser olika ansikten springa in och ut. Dessutom pratar dom taskig svenska i bästa fall om dom överhuvudtaget alls pratar? Eller ingen svenska alls i sämsta fall vilket i så fall är fruktansvärt som att välja mellan pest eller kolera? Oftast köper kommunen upp dessa tvivelaktiga tjänster utan att ha någon riktig koll på vem som ligger bakom verksamheten som att köpa grisen i säcken på vinst och förlust?

På tal om småaktigheter i byråkratvärlden så blir ett äldre par tvingade att plocka ned sina solceller paneler mot sin vilja. Ett antal år senare kom kommunen på att stället ligger i ett särskilt och betydande område och därför krävs det bygglov som dom inte behövde då. Till den här smått komiska storyn hör att dom mörkblåa solcellerna ansågs ha fel färg i kombination med det tegelröda taket. Det hela känns som en ojämn kamp mellan David och Goliat säkert är det nån bitter paragrafryttare som får sin vilja igenom så är det alltid.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...