25 september 2020

Koncist: Den ljuvliga fredag med troligt primalskrik och negativ sjukanda!

Fredag morgon efter 2 veckors troligt influensa så börjar jag äntligen att piggna till. Min tillfälliga hörselnedsättning har kommit till en okej nivå trots att jag är testad negativ förra veckan så tror jag vad jag vill om det där självtagna corona testet? Ärligt talat så har jag inte varit så här risig på flera år? Huvudsaken är att man känner sig friskare för varje dag som går sakta men säkert framåt det är det allra viktigaste.

Än så länge är jag inte "skit gammal" såklart vissa tror inte på det? Dom byggcellerna som jag har kvar i kroppen har inte brutits ned än? Peppar peppar sanningen är den att det bildas inga nya livgivande celler, utan man får klara sig bäst man kan med dom man har så långt det är möjligt. Fredag i dag är liksom det trippel glädje både fredag lön och smarrig helgmat så idag skall man bara ligga på topp, med hissad flagga och eventuellt vråla ut ett primitivt primalskrik.

Mitt älskade hockeylag i shl levde upp till den förmodade premiär segern fast det satt långt inne på lördag är det dags igen. Då jävlar stiger adrenalinet igen när serien äntligen har börjat då är man mitt uppe i smöret. Min inbyggda killer instinkt sitter som en gjuten smäck i mitt psyke.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Ett ögonblick i verkligheten?

"Haft en liten oansenlig dust med min tonårsdotter till slut gav jag upp, det gäller att kunna ta att man är helt pantad totalt idiotfö...