16 september 2020

Koncist: När bonnförkylningar får tummen upp!

Hr precis kommit hem från min andra covid 19 provtagning min magkänsla berättar för mig att jag eventuellt kan vara smittad? Min andre inre sida håller tummarna på att jag bara har en en helt vanlig bonnförkylning vilket vore det klart bästa i sammanhanget. Har man klarat sig så här långt vill man såklart fortsätta undvika eländet så långt som det är möjligt? Varje dag verkar vara en prövning så fort man lämnar ytterdörren så vet man inte ett skit om vad eller vilka som kan smitta dig inte ens din närmsta granne kan man vara säker på?

Nu ska man naturligtvis inte måla "fan på dörren" men såklart kan man aldrig garantera sin egna säkerhet. Denna här pandemin har gjort vissa människor mer försiktiga och vaksamma medans andra grupper totalt skiter i allt vad social distansering handlar om. Cyklade för ett par dagar sedan genom stan där uteserveringarna var fullproppade av glada och smått berusade människor i alla åldrar. Där var det inte frågan om att hålla avstånd inte ens krögarna brydde sig nämnvärt dom vill såklart bara tjäna så mycket pengar som möjligt innan utesäsongen tar slut.

Personligen, så har jag krupit tillbaks till sänghalmen. Med mina sjuka teorier, om både det ena eller det andra? Dilemmat är, har jag covid 19.Lär det dra ut på tiden? Har jag bara, en vanlig hederlig bonnförkylning? Vilket jag hoppas på? Lär jag fortfarande, ligga kvar i min sänghalm. Och vänta ut tiden, i vilket fall som helst. Så ligger det till, i skrivandets stund!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: Den som lever får se?

"Tja, våren kom och vände allt ifrån en sjuhelsikes storm via snö och regn kanske våren ändå stabiliserar sig till slut? Eller inte? Ni...