15 augusti 2020

Dagsbagatellen: Tänk att en trädgårdsdusch, kan vara årets bästa köp!

Värmeböljan håller i sig.Jävla extremt varmt idag.Pendlar mellan 27-30 plus.Min favorit jycke Dino,undrar i sitt stilla hundsinne.Vad det är som händer? Jag smälter bort.Hjälp mig.Värsta tänkbara scenariot,för en hund i hans kaliber.Trots kylmattan,som han vägrar ligga på.För min egen del,njuter jag som fjällad fisk i vattnet av värmen.Har inga problem alls.Däremot frugan,som hela tiden klagar.Kan vara åldersrelaterat,vad vet jag? Istället,för att åka till en knökfull badstrand.Där man,i bästa kan få en plats mitt i smeten.Stort som ett frimärke.Har vi istället,en underbar trädgårdsdusch.Ett av årets,absolut bästa köp.Ibland,lyckas man få till det.

Däremot,dottern.Hon drog till en polare i närheten.Med värsta poolen.Där hänger hon utan problem,och simmar runt i spat.Dessutom,har polaren ett gäng hästar som dom rider på.Där är,lyckan minsann fullkomligt gjord.Jag lovar er.Det här med vädret,får vi nog finna oss i.Antagligen svinhett,eller snorkallt.Något klassiskt svenskt mellanväder,existerar inte längre.Troligtvis,så är det vi mänskligheten.Du,jag och dom andra.Som har orsakat detta,extrema tillstånd av antingen eller väder.Faktiskt,ett ganska sorgligt kapitel i sig själv.

Samtidigt,som vi snällt får finna oss i vissa saker.Så förändras världens premisser,hela tiden.Från någorlunda stabilt.Till en ostabil verklighet.Nu är det nya förutsättningar,som vi måste leva under och med.Som tur är,måste mänskligheten anpassa sig efter dom nya villkoren.Kanske lättare sagt,än gjort?För att glömma,allt det där naturliga tragiska.Sitter jag med vin i bersån,och tuggar i mig en sjukt god och saftig honungsmelon.Även undrar,lite förstrött om jag i arla morgonstund.Skall äta frukost för soluppgången? Det tål,att tänka på?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En av många små tankar: När drömmarna lyfter?

"Alla har vi väl våra drömmar stora som små, kanske är det så att någon procent av alla samlade drömmar har gått i uppfyllelse? Oftast ...